Odchov kuřat v zimě


Odchov kuřat v zimě, na jaře a na podzim je finančně dost nákladné oproti létě. Podle mně.


Můj názor je, že by teplota vzduchu měla být minimálně 21 stupnů.K tomu topné zdroje jako umělá kvočna. Podle mně pak jsou v pohodě.  Kuřata se potulují v odchovně.Jsou potichu a čilá. Ale doporučuje se mít jiné teploty. Teploměr v odchovně ukazuje 23-26 stupnů. Je 25.2.20 a mám  neizolovanou odchovnu v netopící místnosti. Zdroje tepla jsou líheň 110W předělaná na umělou kvočnu. Jedna klasická žárovka 60W a keramická žárovka 60W. Celkem 230W. Denní spotřeba podle kalkulačky je 5,52kWh a náklady 28 Kč.


První dny používám misky s vodou(mezi ně kameny) a zrním. Kuřata jsou nemotorná a je nejlepší jim k vodě a krmení ulehčit cestu.

Podestýlku používám písek. Jen musím zarovnat lino, aby nevytvářel oblouk a kuřata písek tak nepřesouvala.

Počet kuřat na fotce je 24. Jen 21 kuřat se vylíhla v pohodě a jedno má roztáhnuté nožky a 2 kuřata byla po vylíhnutí silně oslabena.


6.2.20 jsem snížil z 230W na 87W. Tak z 25Kč kleslo na 10Kč. Nejsou to moje kuřata nechci to riskovat, ale věřim, že 60W by stačilo. Možná i 25W. 10. března bylo kuřatům už 14 dní. Tak za elektřinu se zaplatilo 290Kč. 24 kuřat snědlo cca 10kg K1. Cena směsi K1 cca 12 Kč/kg. K tomu 14 Kč za písek.  Za 14 dní byli náklady 424Kč. Přiblizně 18 Kč na jedno kuře. To vychází přibližně tomu co si účtují chovatelé, že jeden den je 1 Kč za kuře.

Věřim, že se dá snížit náklady na odchov na 30 halířů denně na kuře, ale to risknu až nebudu starat o cizí.:)




Po zakoupení 2 teploměrů jsem došel k názoru, že jsou spokojeni při teplotě vzduchu 15 a více stupnů. Jsou více u žárovky u teploty v místnosti 10 stupnů.