Písek jako podestýlka

Miluji písek. Od doby co používám písek jako podesýlku v odchovně, tak mám větší radost, že hedvábničky něco dělaji. Mám pocit, že maji pocit, že se jim tam líbí.

Vyzkoušel jsem noviny, perlinku, nasekané seno. Hobliny jsem nezkoušel zatím. Vždy jsem měl pocit, že se jim tam moc nelíbí a je to tam pro ně nudné a povrch špatně přístupný k chůzi. Zas to byl jen můj pocit.

Pro 20-30 hedvániček používám odchovnu 1x1m. Na dno dám cca 1cm písku. Jsou to 20-30litrů písku. Jsem línej, tak jen každý den pomocí lopatkou seberu vrchní část písku. Hraji si s lopatkou na bagr s nakládačem, kdy lopatkou zabořím trochu do písku a pak jedu od jedné strany do druhé a tam naložím a dám do kýble.

Jsou to hedvábničky, tak mluvím o hedváničkách. Netuším jak se budou chovat jiná plemena a nebo druhy jako kachny, perlíčky atd. Hedvábničky hrabou a stále jedí písek. Doporučuje se dávat nádobku s pískem, ale oni to roztahaji ten písek, tak je tam bordel.

Denně odnesu asi 3l písku. 1l písku je cca 70halířů.1kg stojí 0,4Kč. A 1l je prý 1,3kg. Tak hádám, že 70 halířů je 1l. Tak chápu, proč lidi neradi používaji písek u hedvábniček. Je to cena i to, že musíte skladovat někde hromadu písku. Vyhodit 2,1Kč denně je fakt hodně. Naštestí pěstuji a mám rád písčitou půdu, tak písek zrecykluji. Proto pokud odchovávám někomu hedváničky, tak si účtuji 1Kč na den za ten písek.

 1kg písku prý ušetří 1kg krmiva. Neberte mně doslova. Musíte jim dávat krmivo, ale pokud jm usnadníte přístup k písku, tak ušetří energii a efektivně ztráví krmivo. Tak je tu úspora krmiva.

Víc jak já miluji písek kachny. Tři snědli asi 5litrů denně.