Výběh a jeho cena

Jsem v životní fázii, kdy miluji hranoly 25x25mm. Podle mně jsou dost pevné pro hedvábničky, které se fakt nesnaží dostat ven. Jedině, kdy zatouží jít ven z výběhu, když vidí jinou hedvábničku na druhé straně nebo ve výběhu neni zrní. Jinak se nepřibližují k oplocení. Tvrdím i to, že hedvábničky jsou v pohodě, když na 3 hedvábničky maji jen 1m2  výběhu.

Docela dost věřím, že oplocení, kde bdou hranolky bude pevné i na to, že dám na ní střechu z plechu.

Když jsem dělal oplocení z latí 1cm tlusté, tak jsem narazil na problém, že kohout v sousedním výběhu napadal kohouta v prvním výběhu. Zranili si hřebínek, a proto jsem tam dal pletivo. Proto jsem zvolil u nového oplocení 50cm svařované pletivo s oky 13x13mm. Pro kmen 1,2 hedvábniček je dostačující výběh 2x4m. To je 6m2 pletiva a pokud budou sousedit, tak další výběh bude mít 4m. Podařilo se mi najít svařované pletivo za 40Kč/m2. . Pokud vezmu cenu dřeva, sponek a elektřiny, tak asi vyjde 1m oplocení na 35Kč. Tak výběh vyjde na 425Kč odhadem. Další výběhy, které budou sousedit vyjdou na 280Kč.

Vysoké oplocení bude 80cm. To je postačující, aby moje hedvábničky nikdy neutekli. A snadné pro vyndání nějaké věci z výběhu aníž by bylo potřeba tam chodit.

Levnější asi o 30-40 procent je pletivo Hex známé i jako králíčí pletivo. Já ho nemám moc rád, protože se s ním pracuje špatně oproti svařovanému.

Než ho zrealizuji, tak to nějaký čas potrvá, tak časem to aktualizuji.