Smysl blogu

Co je smysl blogu?

Jaká je moje cesta? Naučit se chovat hedvábničky na peníze. Jít cestou zisku.

Přiznávám, že nejsem moc morální člověk. Moje snaha je být množitel a mít množírnu. Z druhé strany chci, aby nebyli velkochovy a to vyžaduje hledat cestu, která je nemorální. Tedy mít vlastní množírnu, ale s pravidli, které jsou podle mně morální hlediska správné.

Proč existují velkochovy? Proč nenajdete čistokrevná plemena, ale hybridky na dvorkách? Já jsem odpověď zjednodušil jen na PENÍZE. Myslim, že je to hlavní důvod proč to tak je.

Někteří lidi, kteří chovaji hybridky chtěji hlavně, aby měli co nejvíc vajec, ale odhaduji, že asi 80 procent lidí chce mít nějaká vajička, tak jim nevadí mít na dvorku čistokrevné lehké slepice  jako české zlaté kropénky.

Udělali jsme pokus podle tvrzení jednoho množitele. Rozmnožili jsme slepičky jednoho plemene a nabízeli za cenu distributorů. A lidi je kupovali a byli ochotni někteří i spolupracovat. Tak množitel drůbeže má velký vliv co se v okolí chová a může i mít dost genovou pestrost.

A jednou za čas přijede k lidem a vykoupí za výhodnou cenu vajička, aby dál mohl množit.

Proto jsem toho názoru, že pokud někdo chce rozšířit určiré plemeno nejen po okolí, ale i třeba v ČR, tak musí být množitel a mít zvládnutý chov.